UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkę

  • Urząd
  • Prawo
  • Konkurencja
  • Pomoc publiczna
  • Konsumenci
  • Produkty
  • Edukacja
  • BIP

Tu jesteś: Strona główna > Udostępnianie informacji publicznej

Udostępnianie informacji publicznej

Aby złożyć wniosek o udostępnianie informacji publicznej prosimy wypełnić poniższy formularz.
Wypełnienie pól oznaczonych gwiazdką * jest obowiązkowe.

Informacja o wnioskodawcy

W zależności od preferowanego sposobu udostępnienia informacji, należy podać adres email/pocztowy lub numer faksu*

Na podstawie ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej proszę o udostępnienie informacji w zakresie *:
Tematyka zapytania:
Dołączone pliki:
Proszę wskazać wynik działania*:


UWAGA: W przypadku chęci uzyskania informacji o otrzymanej pomocy publicznej i/lub pomocy de minimis, prosimy o skorzystanie z Systemu udostępniania danych o pomocy (SUDOP), dostępnego pod adresem https://sudop.uokik.gov.pl.

Informacją publiczną nie są dokumenty sporządzone przez konsumentów lub przedsiębiorców i przekazane do UOKiK, w szczególności zawiadomienia, zgłoszenia koncentracyjne, skargi oraz inne dokumenty składane w sprawach indywidualnych. Stanowisko takie potwierdza doktryna i orzecznictwo sądów administracyjnych (np. wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego II SAB/Wa 469/13 i wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego II OSK 812/05). Dokumenty złożone do Urzędu przez podmioty prywatne na ogół odnoszą się do działalności gospodarczej prowadzonej przez przedsiębiorcę lub spraw osobistych konsumenta. Pisma te mają status dokumentów określanych w doktrynie jako dokumenty „prywatne” lub „indywidualne” i nie podlegają udostępnieniu. W odniesieniu do wniosków koncentracyjnych Naczelny Sąd Administracyjny stwierdził: „(…) wniosek złożony przez podmiot gospodarczy do organu administracji o utworzenie wspólnego przedsiębiorcy, nie jest dokumentem dotyczącym „sprawy publicznej” w rozumieniu art. 1 ust. 1 u.d.i.p. lecz jest pismem złożonym w sprawie indywidualnej. W orzecznictwie sądów administracyjnych utrwalił się pogląd, że pisma składane w indywidualnych sprawach, przez podmioty, których interesów sprawy te dotyczą, nie mają waloru informacji publicznej. Ich przedmiotem nie jest problem czy kwestia, która ma znaczenie dla większej ilości osób, czy grup obywateli, lub jest ważna dla funkcjonowania organów państwa. Przedmiotem takiego pisma jest realizacja lub ochrona indywidualnych interesów podmiotu, który pismo to składa. Wobec tego pismo takie nie dotyczy sprawy publicznej i nie powinno być udostępniane w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej” (wyrok z 30 października 2012 r., I OSK 1696/12). Także akta postępowania administracyjnego jako całość nie są udostępniane w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej, co potwierdza Uchwała Naczelnego Sadu Administracyjnego (7 Sędziów) I OPS 7/13.

Zgodnie z ustawą o dostępie do informacji publicznej, w ramach udostępniania informacji publicznej UOKiK nie prowadzi poradnictwa konsumenckiego. Bezpłatnych porad prawnych konsumentom udzielają Powiatowi/Miejscy Rzecznicy Konsumentów oraz organizacje konsumenckie, jak np. Federacja Konsumentów. Prosimy o skorzystanie z wyszukiwarki instytucji udzielających pomocy konsumenckiej.

Administratorem danych osobowych zawartych we wniosku jest Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z siedzibą w Warszawie (00-950), pl. Powstańców Warszawy 1. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: uokik@uokik.gov.pl. Dane osobowe są przetwarzane w celu realizacji prawa do informacji publicznej, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (RODO) i nie są przekazywane innym odbiorcom, organizacji międzynarodowej czy do państw trzecich. Okres przechowywania danych osobowych reguluje instrukcja kancelaryjna UOKiK ustalana zgodnie z ustawą z dnia 14 lipca 1984 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2018 r., poz. 217). Wnioskodawca ma prawo do dostępu i sprostowania swoich danych osobowych oraz wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podanie danych osobowych tj. adres lub e-mail lub telefon lub faks, w minimalnym zakresie do kontaktu, w zależności od wyboru sposobu komunikacji wynika z przepisów, niepodanie sposobu komunikacji będzie skutkowało brakiem możliwości udzielenia informacji.

Strona głównaKontaktPolityka prywatnościDostępnośćMapa stronyWebmasterWidgetWersja mobilnaTwitterVimeo

© UOKiK2016. Wszelkie prawa zastrzeżone.